E³UDRES² Hackathon 2022

Creează-ți Europa și fă-o să funcționeze

Hackathon-ul E³UDRES² din 2022 a avut loc în zilele de 13 și 14 octombrie 2022 și le-a oferit participanților șansa de a lucra la provocări din viața reală din întreaga Europă!

Găsiți tot ce trebuie să știți despre eveniment în kitul nostru informativ aici:

Înainte de evenimentul de două zile, a avut loc o întâlnire pregătitoare, unde participanții entuziasmați la Hackathon, profesorii, antreprenorii, experții și mentori s-au adunat pentru orientare online și pentru a afla mai multe unii despre ceilalți, hub-uri și provocări. Pe durata Hackathon-ului, echipele au dezvoltat soluții în 36 de ore pentru provocarea aleasă. Mentori, experți, discuții cu experți și foști participanți la bootcamp au susținut participanții. În timp ce lucrau la provocările lor, au avut și timp pentru relaxare cu diverse activități sociale, cum ar fi dansul popular, yoga dimineața și decorarea de turtă dulce în timpul degustării de vin.

Pentru a-și prezenta ideile și conceptele, participanții au trebuit să realizeze un videoclip de prezentare, care a fost transmis și vizionat împreună în a doua zi a evenimentului în toate hub-urile. După selectarea celor șase echipe finaliste pe baza videoclipurilor lor, finaliștii au susținut o prezentare în fața unui juriu de experți. Consiliul de jurizare a fost format dintr-un expert de la fiecare universitate E³UDRES².

E³UDRES² HACKATHON 2022: ALL FACTS AT A GLANCE

HUB-urile HACKATHON-ului

În acest an, introducem HUB-uri pentru HACKATHON: Locații fizice unde echipele pot să se adune pentru a lucra fizic la soluțiile lor. HUB-urile vor fi conectate virtual pentru a crea o experiență completă și captivantă a Hackathon-ului! Dar dacă preferi să lucrezi la provocări în confortul casei tale, nu-ți fă griji – poți participa și complet online la Hackathon!

       | Notă: Toate provocările disponibile pot fi abordate de la locația aleasă de tine (Hub sau online), locația proprietarului provocării nu este relevantă.

HUB-urile oferite pentru Hackathon vor fi situate în următoarele trei locații din Portugalia, Belgia și Ungaria (marcate în roz):

 

 

Opțiunile tale de participare într-o privire:

St. Pölten UAS (STPUAS)
  • Călătorește la MATE, Ungaria
  • Participă online
Institutul Politehnic Setúbal (IPS)
  • Participă la fața locului la IPS
  • Participă online
Universitatea de Agricultură și Științe Umane din Ungaria (MATE)
  • Participă la fața locului la MATE
  • Participă online
Vidzeme UAS (VIA)
  • Călătorește la UCLL, Belgia
  • Participă online
Universitatea Politehnica Timișoara (UPT)
  • Călătorește la MATE, Ungaria
  • Participă online
UC Leuven-Limburg UAS (UCLL)
  • Participă la fața locului la UCLL
  • Participă online

Participanții externi care doresc să participe la un hub la fața locului (care nu provin din instituțiile E³UDRES²) sunt rugați să ia legătura cu echipa noastră de organizare.

PROVOCĂRI PENTRU HACKATHON

Echipele internaționale și interdisciplinare vor lucra din nou la provocările regionale pe întreg parcursul Hackathon-ului. Toate echipele se vor confrunta cu provocări din viața reală în domeniile Economiei Circulare, Bunăstării și Îmbătrânirii Active și Contribuției Umane la Inteligența Artificială. Aceste provocări au fost propuse de companii și instituții locale – așa că puteți face cu adevărat o schimbare în regiunea dumneavoastră!

Acestea sunt provocările din Hackathon-ul E³UDRES² din 2022:

Această provocare a fost propusă din Ungaria prin intermediul Universității de Agricultură și Științe ale Vieții.

Proprietarul Provocării: Medifood Ltd.

Sistemele alimentare globale se confruntă cu provocări duble legate de creșterea cererii alimentare și competiția pentru resurse precum terenul, apa și energia. Producția globală de alimente este responsabilă pentru o treime din toate gazele cu efect de seră emise de activitatea umană, iar creșterea animalelor pentru producția de carne cauzează de două ori mai multă poluare decât producerea alimentelor pe bază de plante. Prin urmare, trebuie să reducem semnificativ amprenta de carbon a lanțurilor de aprovizionare agroalimentare. O modalitate este dezvoltarea de noi produse alimentare cu conținut ridicat de nutrienți, costuri de producție reduse și impact ambiental redus. Sursele alternative de proteine par a fi o soluție bună pentru acest lucru.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Cum se poate produce un produs alimentar (gamă) cu conținut ridicat de nutrienți, costuri reduse de producție și impact ambiental scăzut din surse alternative de proteine, cum ar fi carne cultivată în laborator, proteine pe bază de plante, insecte comestibile sau alge?
  • De asemenea, luați în considerare comercializarea și brandingul produsului, nevoile consumatorilor locali (regionali în UE), oportunitățile de producție și distribuție.
  • Prezentați noua gamă de produse dezvoltată conform Business Model Canvas.

Aflați mai multe despre această provocare în videoclip:

|  Această provocare a fost propusă din Belgia prin intermediul UC Leuven-Limburg UAS.

Notă: Această provocare înlocuiește provocarea anterioară „Digitalisation of Healthcare”.

Proprietarul Provocării: Book.care

De câteva luni, Geriatro.com este o piață online de succes pentru îngrijirea temporară în casele de bătrâni din Vestul Flandrei (Belgia). Oferă șederi de recuperare după spitalizare sau boală pentru persoanele în vârstă și susține familiile/îngrijitorii care au nevoie de o pauză. La scurt timp după lansare, furnizorii de servicii din afara îngrijirii pentru persoanele în vârstă au început să întrebe dacă ar putea să-și ofere și ei serviciile pe platforma Geriatro. Gândiți-vă la facilități de îngrijire pentru persoanele cu dizabilități, centre de recuperare pentru persoanele cu vârsta între 18 și 65 de ani, de exemplu, cu o picior rupt, furnizori de îngrijire pentru mese și așa mai departe.

Geriatro ca marcă se potrivește bine în toate limbile europene, dar este limitată la îngrijirea (post-spitalizare) pentru persoanele în vârstă.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Re-gândiți numele și designul brandului book.care/Geriatro – există ceva de îmbunătățit? Simțiți-vă liber să veniți cu propria strategie de marcă.
  • URL-ul book.care este pregătit ca rezervă – cum ar putea arăta designul acestui nou brand și site web?
  • Ce oferte de îngrijire ar fi utile să fie disponibile pentru dumneavoastră sau pentru cei dragi pe această platformă? Ce probleme credeți că ar fi utile de rezolvat (în mod remote și digital) pentru cei dragi care au nevoie de îngrijire? (Îngrijire temporară, îngrijire la domiciliu, îngrijire alimentară, etc.)
  • Cum ar arăta călătoriile utilizatorilor diferite, cum ar putea fi proiectată o experiență de generare a potențialilor clienți prin marketing omnicanal pentru influenceri și care ar putea fi modelele de venit posibile pentru această platformă de piață?

Aflați mai multe despre această provocare în videoclip:

 

| Această provocare a fost propusă din România prin intermediul Universității Politehnica Timișoara.

Proprietarul Provocării: Nokia România | Timișoara

Tehnologii Digitale și Fabricație Avansată

„Lipsa transferului de inovație pentru a susține procesele deschise și colaborative de inovație și antreprenoriat”

Încă există o masă critică de oameni care ar putea beneficia prin îmbunătățirea abilităților lor de inovație și antreprenoriat – există diverse resurse financiare și proiecte disponibile, care susțin parteneriatele, networking-ul, inovația deschisă și colaborativă și transferul de cunoștințe. A existat o creștere semnificativă a activității de inovație la nivel de țară, conform clasamentului european privind inovația din 2021, iar România are statutul de Inovator Emergent.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Cum să depășim barierele în implementarea acțiunilor accelerate de parteneriate public-private eficiente pentru inovație?
  • Cum să promovăm instruirea ecologică, încorporând elementul fundamental pentru îmbunătățirea inovației ecologice între organizațiile și parteneriatele publice și private?
  • Cum să funcționeze o rețea de Centre de Inovare Digitală?

Aflați mai multe despre această provocare în videoclip:

|  Această provocare a fost propusă din Portugalia prin intermediul Institutului Politehnic din Setúbal.

Proprietarul Provocării: Proiectul SPLIT

Proiectul SPLIT intenționează să transfere pe piață cunoștințele dezvoltate de o echipă de cercetători și clinicieni. Concentrându-se pe afecțiunea de sănătate care cauzează cel mai mult handicap utilizatorilor, atât în Portugalia, cât și în lume, durerile de spate inferioare, SPLIT se definește ca un program integrat și interdisciplinar de îngrijire informat de cele mai bune dovezi disponibile, care a permis o reducere de 80% a probabilității ca utilizatorii să dezvolte dureri de spate persistente și incapacitante (cronice) în comparație cu îngrijirea obișnuită furnizată în asistența primară.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Crearea unui algoritm prin intermediul unei platforme de învățare automată, care să îmbunătățească atât îmbunătățirea rezultatelor obținute, cât și loialitatea utilizatorilor față de soluție și, în consecință, față de organizațiile certificate pentru aceasta.
  • Dezvoltarea unei interfețe prietenoase pentru utilizatori, care să le permită acestora să interacționeze cu platforma într-un mod simplu și intuitiv.

Aflați mai multe despre această provocare în videoclip:

|  Această provocare a fost propusă din Austria prin intermediul Universității de Științe Aplicate din St. Pölten.

Proprietarul Provocării: N’Cyan

Turismul este principala sursă de venit economic pentru majoritatea văilor montane din Austria. Aceste regiuni austriece sunt cunoscute în principal pentru oportunitățile lor de turism de iarnă de înaltă calitate, cum ar fi schiul sau drumețiile. Cu toate acestea, turismul de vară este, de asemenea, important pentru aceste regiuni. Pandemia a lovit foarte tare această industrie specifică, creând nevoia de a proteja populația locală de scăderi. Pe deasupra, schimbările climatice încep să amenințe sezonul de iarnă. Destinațiile alpine austriece trebuie să-și reconsidere strategiile pentru oferte „turistice” mai largi și destinații deschise tot timpul anului.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Cum ar putea arăta un proiect al unui slogan unic pentru un sistem de turism extins inteligent și durabil?
  • Cum ar putea arăta o propunere concretă de turism alpin super durabil și inovator (inclusiv conceptul de brand, marketing și personal) abordând aspecte relevante cum ar fi mobilitatea, gestionarea energiei și a deșeurilor și resurse umane?

Aflați mai multe despre această provocare în videoclip:

|  Această provocare a fost propusă din Letonia prin intermediul Universității de Științe Aplicate Vidzeme.

Proprietarul Provocării: Agenția de Dezvoltare Valmiera

O problemă în cultura start-up-urilor este că atunci când se naște o idee bună, nu întotdeauna există un plan bun pentru implementare, dezvoltare către afacere. Chiar și atunci când proprietarul ideii a făcut o treabă bună creând un model de afacere sau chiar un plan de afaceri detaliat, adesea lucrurile eșuează din cauza lipsei de echipă sau dedicare a membrilor echipei. Această problemă ar putea fi rezolvată cu o viziune pe termen lung și abordări diferite la diferite etape de dezvoltare a start-up-urilor.

Întrebări de rezolvat pentru această provocare:

  • Cum să se reducă rata de eșec a start-up-urilor în diferite etape: Ce sprijin este necesar pentru a crește rata de succes a start-up-urilor?
  • Dezvoltați un plan structurat de pre-incubare – incubație – activități de susținere a afacerilor care implică părțile interesate regionale.
  • Dezvoltați un plan de acțiune simplu pentru testarea și implementarea ideilor propuse.

Share This Story, Choose Your Platform!